Kuukausimaksu
Uudet varaukset +358 9424 54913

Käyttöehdot loveholidays

Ehdot ja edellytykset

Johdanto:

Lovelyholidays on We Love Holidays Ltd:n, jonka rekisteröity toimipaikka on osoitteessa 5th Floor, 3 Shortlands, Hammersmith, London W6 8DA, liikenimi (”me”, ”meitä” tai ”meidän”). Viittaukset sanoihin ”sinä” ja ”sinun” tarkoittaa näissä ehdoissa sinua, asiakasta, ja muuta seurueesi henkilöä.

Tehtävämme varauksessasi – muut kuin pakettimatkavaraukset

Toimimme vain edustajana tai aliedustajana koskien kaikkia varauksia, jotka otamme ja/tai teemme puolestasi, mukaan lukien mutta rajoittumatta, lennot, hotellit ja siirtymät (”Matkustuspalvelu”). Kun teet varauksesi, palvelumme on vain järjestää sinut solmimaan sopimus kyseessä olevan yksittäisen Matkustuspalvelun tarjoajan kanssa (”Palveluntarjoaja”) ja hyväksymään maksuehdot sinun ja Palveluntarjoajan välillä. Toimimme Palvelutarjoajan edustajana, lukuun ottamatta sitä, milloin toisin ilmoitamme näissä Ehdoissa ja edellytyksissä. Palveluntarjoaja on joko Matkustuspalveluiden päätoimittaja, ja näin ollen osapuoli, joka tarjoaa Matkustuspalveluita sinulle, tai päätoimittajan edustaja. Kun Palveluntarjoaja toimii edustajana, sen tehtävä on solmia kanssasi sopimus Matkustuspalveluiden päätoimittajan kanssa. Palveluntarjoajan ehtoja ja edellytyksiä sovelletaan myös varaukseesi.

Pelkkänä edustajana emme hyväksy vastuuta suhteessa sopimukseen, jonka solmit Palveluntarjoajan (-tarjoajien) kanssa, tai mistään palveluista tai järjestelyistä, joita ostat, tai muun henkilön (henkilöiden) tai osapuolen (osapuolien) toiminnasta tai laiminlyönneistä yhteydessä mihinkään Järjestelyyn. Järjestelyt eivät muodosta ”pakettimatkaa”.

Varauksesi meidän kautta (joko verkossa tai puhelimitse) tehdään näiden Ehtojen ja edellytysten ja asiaankuuluvan Palveluntarjoajan, jonka olet valinnut sopimuskumppaniksi, erityisten varausehtojen nojalla - luettelo näistä varausehdoista löytyy tämän asiakirjan lopusta. Sinun on sekä luettava ne huolellisesti että hyväksyttävä kokonaisuudessaan ennen varausta. Palveluntarjoajan ehdot ja edellytykset (samoin kuin mahdolliset sovellettavat kansainväliset sopimukset) voivat rajoittaa ja/tai poissulkea vastuuvelvollisuuden sinulle. Kopiot sovellettavista ehdoista ovat saatavissa ennen varaustasi verkkosivustoltamme ja pyynnöstäsi meiltä.

Pakettimatkat

Jotkin järjestelyt, joita autamme sinua organisoimaan muodostavat yhdessä ”Paketteja”, niin kuin tämä käsite on määritetty Valmismatkojen ja niihin liittyvien matkajärjestelyiden määräyksissä 2018 (”Valmismatkamääräykset”).  Yleisesti ottaen Paketti on olemassa, jos asut ETA-alueella ja varaat meiltä yhdistelmän vähintään kahdesta seuraavasta Matkustuspalvelusta yhdellä varauksella, kun järjestely kattaa yli 24 tunnin ajanjakson tai sisältää yöpymismajoituksen: (a) kuljetus; (b) majoitus; (c) moottoriajoneuvojen vuokraus; tai (d) muut matkailupalvelut.

Jos ostat yhdistelmän, joka sisältää ”muita matkailupalveluita” ja vain yhden (a), (b) tai (c) yltä, tämä on Paketti vain, jos ”muut matkailupalvelut”:

  • eivät ole olennaisia kohdille (a), (b) tai (c) yllä:
  • ei ole ostettu sen jälkeen, kun (a), (b), (c) yllä on suoritettu; ja
  • muodostavat merkittävän osuuden Paketin arvosta (vähintään 25 % Paketin arvosta), tai muutoin edustavat oleellista Paketin ominaisuutta.

Kun varaat Paketin, toimimme edelleen edustajana tai aliedustajana yllä kuvatulla tavalla, ja sinä edelleen solmit erillisiä sopimuksia kunkin yksittäisen Matkustuspalvelun Palveluntarjoajan (-tarjoajien) tai päätoimittajan (-toimittajien) kanssa.  Koska kuitenkin autamme sinua järjestämään Paketin, Valmismatkamääräyksien edellyttävät, että avustamme sinua tietyissä tilanteissa, minkä teemme näissä Ehdoissa ja edellytyksissä kuvatulla tavalla.

1. Varaus ja maksu

Tekemällä varauksen meiltä, hyväksyt että:

  1. kaikki varauksen matkustajatiedot ovat täydellisiä ja tarkkoja (varmista, että nimet on ilmoitettu täsmälleen samalla tavalla kuin voimassa olevassa passissa);
  2. olet lukenut kaikki ehdot ja edellytykset, jotka on esitetty tällä verkkosivustolla ja hyväksyt (itsesi ja muiden varauksessa nimettyjen henkilöiden puolesta), että ne ja mahdolliset Palveluntarjoajan varausehdot sitovat sinua.
  3. olet lukenut Tietosuojakäytännön ja vahvistanut, että toimitat Tietosuojakäytännön jokaiselle varauksessa nimetyllä henkilölle; ja
  4. kun teet varauksen, olet yli 18-vuotias, ja kun teet tilauksen palveluista, joissa on ikärajoitus, vakuutat, että sinä tai matkaseurueesi jäsenet ovat sopivanikäisiä ostamaan noita palveluita.

Joissakin maissa/kaupungeissa on voimassa ylimääräisiä veroja tai maksuja, kuten esimerkiksi turisti- tai kaupunkivero tai pakolliset lisämaksut kohteessa. Nämä lisämaksut maksetaan suoraan majoitukselle ja ne käytetään paikallisten palveluiden ylläpitoon. Olet kokonaan vastuussa näiden verojen ja maksujen maksamisesta paikan päällä ennen uloskirjautumista ja ne saattavat olla alttiita muutoksille ulkomaisten hallitusten ilmoituksesta. Ellei toisin ole ilmoitettu, nämä maksut eivät sisälly varaukseesi. Emme ota vastuuta kyseisistä veroista tai lisämaksuista.

Vahvistus valitsemastasi Matkustuspalvelusta (-palvelusta) tapahtuu sillä ehdolla, että olemme sopineet sinun ensimmäisen maksun tekemisestä Palveluntarjoajan puolesta tai koko maksusta, mukaan lukien sovellettavat maksut ja kulut. Varauksesi vahvistetaan, ja sopimus sinun, meidän ja Palveluntarjoajan välillä on olemassa vain, kun lähetämme sinulle vahvistuksen sähköpostitse heidän puolestaan, ja vahvistus sisältää voimassa olevan Palveluntarjoajan viitenumeron (”Varausvahvistus”). Tarkista Varausvahvistuksesi huolellisesti ja ilmoita mahdollista virheellisistä ja epätäydellisistä tiedoista meille välittömästi, jolloin yritämme auttaa sinua.

Kun useita varauksia tehdään, ne eivät missään tapauksessa muodosta ”ryhmävarausta”. Ellei varauksia tehdä saman varausviitteen alla, niitä käsitellään itsenäisesti (ts. erillisinä ja itsenäisinä varauksina).

Jos olet päättänyt jakaa varauksesi (varaustesi) maksuja, kaikki osamaksut on maksettava varauksen tekohetkellä määritettyyn päivämäärään mennessä. Ellei muuta määritetä, otamme maksun automaattisesti (jos mahdollista) samalta pankki-/luottokortilta, jota käytettiin varausmaksun maksamiseen. Jos täyttä maksua ei saada (mistä tahansa syystä) Kokonaishinnan eräpäivään mennessä, ilmoitamme siitä Palveluntarjoajalle, joka voi peruuttaa varauksesi ja veloittaa peruutusmaksut, jotka on asetettu heidän varausehdoissaan. Mikäli maksua ei makseta, varaus (varaukset) voidaan peruuttaa. Katso peruutuskäytäntö. On aina sinun vastuullasi varmistaa, että kokonaishinta on maksettu eräpäivään mennessä.

Hyväksymme maksun pankki-/luottokortilla (Visa, MasterCard, Maestro ja American Express). Emme veloita maksua korttisi käytöstä, pankkisi tai kortinmyöntäjäsi voi soveltaa lisämaksuja ulkomaan maksutapahtumista muille kuin Suomi rekisteröidyille korteille.

Kortit hyväksytään turva- ja petostarkistusten nojalla, ja varaamme oikeuden hylätä/peruuttaa Matkustuspalvelusi, mikäli varauspyyntösi epäonnistuu jonkin näiden tarkistusten osan kohdalla.

Huomaa, että varauspyyntöjen käsittely voi viedä jopa 72 tuntia. Varaus on vahvistettu vasta, kun lähetämme sinulle Varausvahvistuksen, jossa on voimassa oleva varausviitenumero jokaiselle Matkustuspalvelulle. Harvinaisissa tapauksissa emme pysty vahvistamaan varausta, esimerkiksi, jos maksu epäonnistuu. Mikäli tämä epätodennäköinen tilanne esiintyy, työntekijämme yrittävät varata kyseessä olevan Matkustuspalvelun uudestaan samalla hinnalla. Mikäli tämä ei ole mahdollista, esimerkiksi koska maksu on estetty tai varauksen hinta tai saatavuus on muuttunut, otamme sinuun yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse keskustellaksemme seuraavista vaiheista. Valitettavasti kustannukset voivat nousta tänä aikana. Kaikki kustannuksien nousut jäävät sinun maksettavaksesi, kunkin Palveluntarjoajasi kanssa solmitun sopimuksesi mukaisesti.

2. Hinnat ja hintojen virheet

Pyrimme varmistamaan, että kaikki hinta- ja muut tiedot verkkosivustollamme ovat tarkkoja. On kuitenkin aina mahdollista, että yrityksistämme huolimatta on mahdollista, että ilmeisiä virheitä tapahtuu, kuten hinta- tai joku muu tieto näytetään väärin. Me ja jokainen Palveluntarjoaja varaamme oikeuden korjata mainostettuja hintoja milloin tahansa ennen vahvistusta. Me tavallisesti tarkastamme hinnat ennen varauksesi vahvistamista niin, että silloin kuin varauksesi oikea hinta varauspäivänäsi on vähemmän kuin varauspäivänäsi ilmoittamamme hinta, veloitamme pienemmän summan. Jos varauksen oikea hinta varauspäivänäsi on korkeampi kuin sinulle ilmoitettu hinta, otamme sinuun yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse saadaksemme ohjeita, ennen kuin vahvistamme varauksesi.

Jos vahvistamme ja käsittelemme varauksesi, jossa hinta- tai joku muu virhe on ilmeinen, ja sinun olisi pitänyt kohtuullisesti tunnistaa se virheeksi, voimme irtisanoa sopimuksen ja hyvittää sinulle mahdollisesti meille maksetut summat.

Koskien Pakettimatkavarauksia voimme muuttaa Pakettisi hintaa sen jälkeen, kun olemme lähettäneet vahvistusvarauksen kertoaksemme sinulle muutoksista seuraavissa: (i) matkustajaliikenteen hinta, joka on tuloksena polttoaine- tai muiden energianlähteiden kustannuksista; (ii) verojen tai maksujen tasosta Matkustuspalveluissa, jotka sisältyvät varaukseesi ja jotka kolmannet osapuolet, muut kuin Palveluntarjoajat, ovat määränneet, mukaan lukien matkailuverot, satamien ja lentokenttien laskeutumisverot, matkustajamaksut; tai (iii) Paketille merkitykselliset vaihtokurssit.  Pystymme muuttamaan hintaa tällä tavoin vain, jos ilmoitamme sinulle mahdollisesta hinnannoususta vähintään 20 päivää ennen Pakettisi alkamista, yhdessä tämän muutoksen laskelman ja selityksen kanssa.

Jos Paketin hinta nousee enemmän kuin 8 % sen kokonaishinnasta, voit:

  • hyväksyä ja maksaa hinnannousun;
  • hylätä hinnannousun ja irtisanoa Pakettisi täydellä rahojen takaisinmaksulla; tai
  • hylätä hinnannousun, irtisanoa Pakettisi ja ottaa vaihtoehdon, jos päätämme tarjota sitä.  Jos päätät ottaa vaihtoehtoisen Paketin, ilmoitamme sinulle sen vaikutuksesta varauksesi hintaan.  Jos vaihtoehtoinen Paketti on heikompilaatuinen tai maksaa vähemmän, sinulla voi olla oikeus hinnanalennukseen alla olevan kappaleen 13 mukaisesti. 

Annamme sinulle kohtuullisesti aikaa päätöksentekoon, mikä on yleensä 7 päivää hinnannousun ilmoituksesta.  Jos emme kuule sinusta tämän aikajakson aikana, lähetämme sinulle muistutuksen, jonka jälkeen meillä on oikeus irtisanoa Pakettisi ja tarjota sinulle hyvityksen.

Jos päätät hylätä hinnanmuutoksen ja irtisanoa Pakettisi täydellä rahojen takaisinmaksulla, sinulla saattaa olla oikeus korvaukseen alla olevan kappaleen 13 mukaisesti.

Sinulla on oikeus hinnanalennukseen Pakettimatkavarauksesta, joka vastaa mahdollista yllä kuvattua kustannusten vähennystä, joka esiintyy sen jälkeen, kun olet varannut Paketin, mutta ennen sen alkamista, vaikka meillä on oikeus vähentää tämän prosessin hallinnolliset kulut.   Sinulla on oikeus pyytää erittelyä näistä hallinnollisista kuluista.

Joissakin maissa/kaupungeissa on voimassa ylimääräisiä veroja tai maksuja, kuten esimerkiksi turisti- tai kaupunkivero tai pakolliset lisämaksut kohteessa. Nämä lisämaksut maksetaan suoraan majoitukselle ja ne käytetään paikallisten palveluiden ylläpitoon. Olet kokonaan vastuussa näiden verojen ja maksujen maksamisesta paikan päällä ennen uloskirjautumista ja ne saattavat olla alttiita muutoksille ulkomaisten hallitusten ilmoituksesta. Ellei toisin ole ilmoitettu, nämä maksut eivät sisälly varaukseesi. Emme ota vastuuta kyseisistä veroista tai lisämaksuista.

3. Alhainen varausmaksu / Maksa kuukausittain - maksuvaihtoehdot

Palveluntarjoaja voi joissain tapauksissa tarjota alhaisen varausmaksun ja osamaksusuunnitelmien vaihtoehtoja varauksesi maksamiseksi. Täydelliset tiedot, maksupäivät mukaan lukien, näytetään varaushetkellä.

Alhaiset varausmaksut: Ensimmäinen alhainen varausmaksu erääntyy jokaiselta henkilöltä, ja näytetään varaushetkellä. Valitsemasta Matkustuspalvelusta (-palveluista) riippuen yritämme ottaa erääntyvän toisen varausmaksun automaattisesti samalta luotto-/pankkikortilta, jota käytettiin ensimmäisen varausmaksun maksamiseen, ja sinulle ilmoitetaan eräpäivästä ennen varausta. Mikäli peruutus tehdään ennen toisen varausmaksun eräpäivää, olet edelleen vastuussa koko varausmaksusumman maksamisesta (ts. sekä ensimmäinen että toinen varausmaksu).

Maksa kuukausittain: Kun valitset kuukausittaisen maksusuunnitelman, varausmaksun maksun jälkeen pyrimme ottamaan loput kokonaishinnasta kuukausierissä, ja viimeinen maksuerä otetaan Varausvahvistuksessasi määriteltynä päivänä ennen lähtöäsi. Mikäli peruutus tehdään toisen osamaksuerän jälkeen, me/Palvelutarjoaja pidätämme oikeuden pitää kaikki siihen mennessä tekemäsi maksut hallintokustannusten kattamiseksi.

Yritämme ottaa kaikki maksut automaattisesti samalta luotto-/pankkikortilta, jota käytettiin ensimmäisen varausmaksun maksuun. Jos sinun on järjestettävä loppujen osamaksuerien periminen toiselta kortilta, ilmoita siitä meille osoitteeseen collections@loveholidays.com vähintään viisi työpäivää ennen eräpäivää, jotta vältät maksun perimisen alkuperäiseltä kortilta.

Vaikka yritämme periä maksut automaattisesti aina kun se on mahdollista, sinun vastuullasi on varmistaa, että saamme kaikki maksut, ja että koko kokonaishinta on maksettu Varausvahvistuksessasi määriteltyyn päivään mennessä ennen lähtöäsi.

Maksuvaihtoehtoja tarjotaan saatavuuden nojalla, ja pidätämme oikeuden lopettaa tällaiset tarjoukset milloin vain ilman ennakkoilmoitusta tai selitystä.
 

4. Verkkosisältö

Teemme kaikki käytännöllisesti mahdolliset toimet varmistaaksemme, että verkkosivustollamme näytetyt tiedot ovat tarkkoja ja ajantasaisia, mutta olemme Palveluntarjoajan (-tarjoajien) meille antaman tiedon varassa, ja tarkoituksena on esittää yleiskäsitys tarjotuista palveluista ja mukavuuksista. Joskus - erityisesti kauden alussa ja lopussa - tiettyjä palveluita voidaan perua kunnossapidon, huonon sään tai vieraiden kysynnän puutteen tai vähäisen käytön vuoksi. Jotkin mainostetut aktiviteetit tai palvelut, esimerkiksi vesiurheilu, eivät ehkä ole saatavissa vuoden ympäri. Joistain mukavuuksista, esimerkiksi TV:stä, tallelokeroista, aurinkotuoleista, aurinkovarjoista, kylpyläpalveluista, tenniskentistä, biljardipöydistä ja ilmastoinnista, voi olla paikallisia maksuja. Ellei huonetyypissäsi tai majoitusperusteissasi ole erityisesti vahvistettu, sinun on oletettava, että joistakin, ellei kaikista, mukavuuksista on maksettava paikallisesti. Mikäli Palveluntarjoajat ilmoittavat meille merkittävistä kuvauksien muutoksista tai jonkin merkittävän mukavuuden perumisesta, pyrimme siirtämään tämän tiedon sinulle.

Siirtymäajat, jotka Palveluntarjoaja on ilmoittanut matkalle lentokentän ja lomakohteen välillä, ovat suuntaa antavia, ja olosuhteista riippuen matkustusaika valitsemaasi kohteeseen voi olla pitempi. On sinun vastuullasi ilmoittaa siirtymän Palveluntarjoajalle mahdollisista viiveistä muissa matkajärjestelyissä, kuten lennoissa, ja siirtymäntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa tai peruuttaa palvelun heidän ehtojensa ja edellytystensä mukaisesti näissä olosuhteissa.

5. Lennot

Kun varaat lennon, toimimme varausedustajanasi sinulle määriteltyjen kriteerien perusteella. Koskien tällaisia varauksia nimität meidät etsimään nuo lennot puolestasi ja olet toimeksiantajamme. Järjestämme sinut solmimaan sopimuksen suoraan kyseessä olevan lentoyhtiön ja meidän kanssamme näiden ehtojen mukaisesti. Sinua koskevat lentoyhtiön ehdot ja edellytykset, jotka sinun on käytävä katsomassa kyseessä olevan lentoyhtiön sivuilta. Suosittelemme sinua lukemaan ne huolellisesti, ennen kuin pyydät meitä varaamaan lentosi. Tekemällä varauksen, jossa toimimme edustajanasi, hyväksyt erityisesti tämän lausekkeen ehdot. Lukuun ottamatta tilannetta, jossa lento muodostaa osan Pakettia (katso kappale 12 alta), emme hyväksy vastuuta liittyen sopimukseen, jonka olet solminut lentoyhtiön kanssa, tai heidän toiminnastaan tai laiminlyönneistään, tai itse lentopalvelusta.

Lentoyhtiö voi tarjota varausvahvistuksen suoraan sinulle sähköpostitse, ja tällaisissa tapauksissa emme pysty näkemään tai muuttamaan varaustasi. Sellaisena sinun on tehtävä kaikki muutokset varaukseesi suoraan heidän kanssaan, lukuun ottamatta tilannetta, jossa toisin ilmoitamme näissä Ehdoissa ja edellytyksissä. Lähetämme varauslaskun, jossa eritellään kustannuksemme tämän varauspalvelun käytöstä (jos niitä on).

Meille maksetut rahat tällaisista lennoista ovat hallussamme puolestasi, kunnes ne maksetaan kyseessä olevalle lentoyhtiölle. Huomaa, että meille tekemäsi maksu ei muodosta maksua lentoyhtiölle, ennen kuin teemme tuon maksun puolestasi, mutta jos perimme rahoja lentoyhtiöltä puolestasi, heidän vastuunsa maksaa nuo rahat sinulle raukeaa.

Tilauslennot: Kun varaat tilauslennon kauttamme, toimimme edustajana tilauslennon tarjoajalle, jolla on ATOL-lisenssi. Sopimus sinun ja tilauslennon tarjoajan välillä perustuu heidän ehtoihinsa ja edellytyksiinsä; niiden kopio on saatavissa ennen varausta ja pyynnöstäsi.
Kaikissa muissa tapauksissa toimimme asiaankuuluvan Palveluntarjoajan edustajana lentopalvelun (-palveluiden) varauksissasi.

Lennon suorittavan lentoliikenteen harjoittajan tiedot: EU-direktiivin (EY) nro. 2111/2005, 9 artiklan mukaisesti meidän on tuotava tietoosi ”yhteisön luettelo”, joka sisältää tiedot kaikista lentoliikenteen harjoittajista, joille on langetettu toimintakielto EU-yhteisön sisällä. Yhteisön luettelo on saatavissa tarkasteltavaksi osoitteessa http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/index_en.htm. EU-määräysten mukaisesti meidän on kerrottava sinulle varaushetkellä lennon suorittavasta lentoliikenteen harjoittajasta (tai jos lennon suorittavaa lentoliikenteen harjoittaa ei tunneta, todennäköinen suorittaja), joka suorittaa lentosi. Kun pystymme ilmoittamaan vain lennon todennäköisen suorittajan varaushetkellä, ilmoitamme sinulle lennon suorittavan lentoliikenteen harjoittajan nimen heti, kun saamme sen tietoomme. Mahdolliset muutokset lennon suorittavaan lentoliikenteen harjoittajaan varauksesi vahvistamisen jälkeen ilmoitetaan sinulle mahdollisimman pian. Mahdolliset muutokset lentoyhtiön suorittajassa, lentoajoissa ja/tai lentokonetyypissä eivät anna sinulle oikeutta peruuttaa tai vaihtaa muihin lentojärjestelyihin maksamatta kuluja, lukuun ottamatta tilanteita, joissa se on määritelty.

Lentoajat voivat muuttua useista eri syistä. Sinun on aina vahvistettava lentosi uudestaan 48 tuntia ennen lähtöä varmistaaksesi, että lentoaikatauluihin ei ole tullut muutoksia.

6. Tietosuoja

Varmistamme, että asianmukaiset turvatoimenpiteet ovat voimassa henkilötietojesi suojana. Tiedot, jotka tarjoat meille, siirretään vain matkajärjestelyjesi Palveluntarjoajille tai muille välttämättömille organisaatioille Matkapalveluidesi tarjoamista ja suorittamista varten. Tietyt tiedot on myös siirrettävä turvallisuus- tai luottotietojen tarkistusyhtiöille petosten havaitsemiseksi ja estämiseksi.

Tekemällä varauksen meidän kanssamme hyväksyt, että tarjoamiasi tietoja käytetään ja julkaistaan seuraaviin tarkoituksiin: antamaan meille mahdollisuus käsitellä ja toteuttaa varauksesi (kun se voidaan siirtää ulkomaille ja/tai Palveluntarjoajalle), jos ostat vakuutuksen, voimme käsitellä tietojasi ja siirtää niitä vakuutusyhtiöille, markkinatutkimukseen ja analyysiin, petosten välttämiseksi ja antaaksemme meille tai edustajillemme mahdollisuus ottaa sinuun yhteyttä kirjeitse, puhelimitse tai sähköpostitse. Voit lopettaa milloin vain myöhempien yhteydenottojen tilauksen napsauttamalla asiaankuuluvaa linkkiä lähettämissämme sähköpostiviesteissä.

Saat lisätietoja siitä, kuinka käytämme henkilötietojasi kohdista Tietosuojakäytäntö ja Evästekäytäntö.

7. Lopulliset matkajärjestelyt

Varmista, että kaikki matka-, passi-, viisumi- ja vakuutusasiakirjasi ovat kunnossa, ja että saavut ajoissa lähtöselvitykseen lentokentällä. Sinun on vahvistettava mahdollisten matkustuspäivitysten varalta, mukaan lukien mahdolliset aikataulumuutokset tai peruutukset, lentotietosi uudestaan 48 tunnin sisällä ennen lähtöä käymällä lentoyhtiön verkkosivustolla. Jos lentoaikasi on muuttunut, varmista, että tulet lentokentälle riittävän ajoissa mukautuaksesi tähän muutokseen. Lukuun ottamatta muutoin näissä Ehdoissa ja edellytyksissä ilmoitettua, jos sinulla on siirtymiä varattuina, sinun on myös ilmoitettava Palveluntarjoajallesi (-tarjoajillesi) näistä muutoksista. Emme hyväksy vastuuta koskien lentoaikataulun muutoksia, koska niitä hallitsevat yksinoikeudella asiaankuuluva Palveluntarjoajasi tai lentoyhtiö, joka vuorostaan hyväksyy vastuun aikataulumuutoksista tai peruutuksista erityisten varausehtojensa tai -edellytysten mukaisesti.

8. Tekemäsi muutokset

Muutos Matkustuspalveluusi aiheuttaa €75 hallintomaksun varausta kohden sekä mahdolliset Palveluntarjoajan perimät maksut. Muutoksia ei voi tehdä alle 7 päivää ennen lähtöä.

Näihin muutoksiin sisältyvät, mutta ne eivät rajoitu seuraaviin:

  • Matkakohteen vaihto
  • Hotellin vaihto
  • Nimen vaihto

Mikäli haluat tehdä muutoksen varaukseesi, napsauta tästä lähettääksesi pyyntösi kohdan ”Hallitse varaustani” kautta tai soita meille numeroon 358942452047 (Maanantaista sunnuntaihin klo 9.00–17.00). Huomaa, että mahdolliset muutokset vahvistamasi varauksen osaan aiheuttavat maksuja yllä kuvatulla tavalla, vaikka tämä muutos olisi esimerkiksi yksi kirjain nimessä. Muutokset voidaan hyväksyä vain Matkustuspalvelusi (-palveluidesi) Palveluntarjoajan (-tarjoajien) ehtojen ja edellytysten mukaisesti. Palveluntarjoaja voi veloittaa muutosmaksuja, jotka voivat olla jopa 100 % Matkustuspalvelun hinnasta, ja normaalisti ne suurenevat lähempänä lähtöpäivää.  Vaikka yritämme olla avuksi, emme voi taata, että tällaiset pyynnöt muutosten tekemiseksi voidaan täyttää tai täytetään.

Varaushetkellä sinulla voi olla vaihtoehto valita huoneita tai palveluita, jotka ovat saatavissa erikoishinnalla, koska ne eivät ole peruttavissa, niitä ei voi vaihtaa ja/tai niitä ei voi siirtää myyntipisteestä. Tämä tarkoittaa, että siitä hetkestä lähtien, jolloin varaus on vahvistettu, minkäänlaisia muutoksia (mukaan lukien nimet, päivämäärät ja kesto) ei voi tehdä, ja ainoa vaihtoehto on peruuttaa. Tämän huonetyypin peruutuksista Palveluntarjoaja voi veloittaa 100 % peruutusmaksun. Näitä huoneita mainostetaan ”Ei-peruttavissa olevia”, ja ne on ehkä maksettava kokonaan varaushetkellä.

Muutosmaksut voivat muuttua milloin vain. Huomaa, että muutosmaksuja ei makseta takaisin, ja niitä voi pyytää vain varaukseen merkitty päämatkustaja.

 

Koskien vain Pakettimatkavarauksia voit pyytää Pakettisi siirtämistä toiselle henkilölle, joka täyttää kaikki Pakettiin sovellettavat ehdot, sillä ehdolla, että sinä ja toinen henkilö hyväksytte, että te olette molemmat vastuussa yhdessä ja yksittäin, mahdollisen erääntyvän kokonaishinnan loppusumman ja mahdollisten siirrosta aiheutuvien maksujen, kulujen tai muiden kustannusten maksamisesta. Sinun on oltava tietoinen, että monet Palveluntarjoajat eivät salli ilmaisia siirtoja ja käsittelevät sitä peruutuksena ja uudelleenvarauksena (senhetkisillä hinnoilla), jolle on 100 % peruutusmaksu.  Lisäksi jotkin Palveluntarjoajat voivat antaa peruutetuista järjestelyistä etusijan muille matkustajille, mikä tarkoittaa, että et ehkä voi siirtää täsmälleen samaa varausta.  Näissä olosuhteissa teemme parhaamme varmistaaksemme sopivan vaihtoehdon, jotta Paketti voi jatkua ja siirtyä uudelle henkilölle.  Ilmoitamme sinulle järjestelyistä ja siirron kustannukset saadessamme siirtopyyntösi.  Sinun on ilmoitettava meille kohtuullisen ajoissa tästä muutoksesta, jotta voimme tehdä tarvittavat järjestelyt, mutta 7 päivää tai sitä enemmän ennen lähtöä katsotaan kohtuulliseksi.


9. Sinun tekemäsi peruutukset

Voit peruuttaa varauksesi milloin vain ennen lähtöä maksamalla irtisanomismaksun tässä kappaleessa asetetulla tavalla.

Mikäli peruutat varauksesi, ja maksamasi varausmaksu ei kata tässä kappaleessa asetettuja peruutusmaksuja (esim. koska olet valinnut alhaisen varausmaksun vaihtoehdon), sinun on maksettava erotus maksamasi summan ja sovellettujen peruutusmaksujen välillä. Hyväksyessäsi nämä Ehdot ja edellytykset annat meille valtuutuksen automaattisesti veloittaa maksukorttiasi, jota käytit varauksesi vahvistukseen (tai muuta korttia, jota käytit yhteydessä tähän varaukseen).

Mahdollinen peruutus aiheuttaa €75 peruutuksen käsittelymaksun varausta kohden sekä mahdolliset maksut Palveluntarjoajalta (-tarjoajilta) seuraavasti:

Lento: 100 % lentojen täydestä varausarvosta (mukaan lukien matkatavarat, vakuutus, tms.)

Majoitus: Peruutuskustannukset riippuvat siitä, oletko varannut peruttavissa olevan tai ei-peruttavissa olevan tuotteen. Peruutusmaksut määritetään sinulle varaushetkellä, ja ne vaihtelevat Palveluntarjoajien välillä. Tarkista Varausvahvistuksesi, ja mahdolliset asiakirjat saadaksesi tiedot erityisistä peruutusehdoista.

Ei-peruttavissa olevat tuotteet on ehkä maksettu kokonaisuudessaan varaushetkellä, eikä niistä makseta rahoja takaisin peruutustapauksessa, yllä olevan kohdan 8 mukaisesti.

Siirtymät: 100 % siirtymien täydestä varausarvosta.

Kaikki peruutuspyynnöt on tehtävä kirjallisesti ja vahvistettava uudestaan, kun sinulle on kerrottu peruutuksen kokonaiskustannukset.

Liittyen vain Pakettimatkavarauksiin, yllä asetettujen peruutusoikeuksien lisäksi sinulla on oikeus peruuttaa varauksesi ennen Paketin alkua ilman peruutusmaksujen maksua Väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden tapauksessa (jotka kuvataan kappaleessa 14 alla) (”Väistämättömät ja poikkeukselliset olosuhteet”), joita esiintyy matkakohdepaikassa tai niiden välittömässä läheisyydessä, ja me olemme vahvistaneet sinulle, että ne merkittävästi vaikuttavat Paketin suorittamiseen, tai ne merkittävästi vaikuttavat matkustusliikenteeseen matkakohteeseen.  Jos peruutat näissä olosuhteissa, maksamme sinulle takaisin kaikki maksut, jotka on tehty varaukseesi liittyen, mutta sinulla ei ole oikeutta korvauksiin tai mihinkään oikeuksista, jotka on asetettu kappaleessa 13 alla.

10. Muutokset ja peruutukset Matkustuspalveluihisi

Me ja Palveluntarjoajat pidätämme oikeuden tehdä muutoksia Matkustuspalveluihimme milloin vain. Useimmat muutokset ovat vähäisiä muutoksia, ja me ja Palveluntarjoajat pyrimme siirtämään tiedon sinulle koskien vähäisiä muutoksia ennen lähtöäsi. Meidän on kuitenkin joskus ilmoitettava sinulle merkittävästä muutoksesta, joka meidän tai Palveluntarjoajien on tehtävä varauksen pääominaisuuksiin. 

Ilmoitamme sinulle heti, kun se on kohtuullisesti mahdollista, jos meidän tai Palveluntarjoajan on tehtävä merkittävä muutos vahvistamaasi Matkustuspalveluun, tai peruutettava ne kokonaisuudessaan. Toimimme myös yhteyshenkilönä sinun ja Palveluntarjoajan välillä suhteessa Palveluntarjoajan tarjoamiin vaihtoehtoisiin järjestelyihin ja/tai tarjottuun korvaukseen. Jos meitä tai jotain Palveluntarjoajista estetään suorittamasta Matkustuspalvelua Väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi, me tai Palveluntarjoajat voimme irtisanoa varauksesi ja maksaa rahat kokonaisuudessaan takaisin. Emme ole vastuussa sinulle mistään lisäkorvauksesta tällaisissa tapauksissa.

Koskien vain Pakettimatkavarauksia, siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että meidän tai Palveluntarjoajien on tehtävä merkittävä muutos Pakettiisi, kerromme siitä sinulle heti, kun se on kohtuullisesti mahdollista. Sinulla on silloin vaihtoehto:

  • hyväksyä ehdotettu muutos.  Jos tämän tuloksena Paketti on heikompilaatuinen tai maksaa vähemmän, sinulla voi olla oikeus hinnanalennukseen alla olevan kappaleen 13 mukaisesti;
  • hylätä ehdotettu muutos, irtisanoa Pakettisi ja ottaa vaihtoehto, jos päätämme tarjota sitä.  Jos päätät ottaa vaihtoehtoisen Paketin, ilmoitamme sinulle sen vaikutuksesta varauksesi hintaan.  Jos vaihtoehtoinen Paketti on heikompilaatuinen tai maksaa vähemmän, sinulla voi olla oikeus hinnanalennukseen alla olevan kappaleen 13 mukaisesti, tai
  • hylätä ehdotettu muutos ja irtisanoa Pakettisi ja saada rahat kokonaisuudessaan takaisin.

Annamme sinulle kohtuullisesti aikaa päätöksentekoon, mikä on yleensä 7 päivää ehdotetun muutoksen ilmoituksesta.  Jos emme kuule sinusta tämän aikajakson aikana, lähetämme sinulle muistutuksen, jonka jälkeen meillä on oikeus irtisanoa Pakettisi ja maksaa sinulle rahat takaisin.

Jos päätät hylätä ehdotetun muutoksen ja irtisanoa Pakettisi, ja rahat palautetaan kokonaisuudessaan takaisin, sinulla saattaa olla oikeus korvaukseen alla olevan kappaleen 13 mukaisesti.

Harvinaisissa tapauksissa Palveluntarjoajien on peruutettava Pakettisi, ja pidätämme oikeuden tehdä niin.  Jos meidän tai Palveluntarjoajien on tehtävä niin, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian.  Tarjoamme sinulle myös vaihtoehtoisen Paketin, jos pystymme, ja ilmoitamme sinulle sen vaikutuksesta varauksesi hintaan.  Jos vaihtoehtoinen Paketti on heikompilaatuinen tai maksaa vähemmän, sinulla voi olla oikeus hinnanalennukseen alla olevan kappaleen 13 mukaisesti.  Jos emme pysty tarjoamaan sinulle vaihtoehtoa tai jos vain pidät parempana, maksamme sinulle rahat kokonaisuudessaan takaisin Paketista tehdyistä maksuista.

Sinulla voi olla oikeus korvaukseen Pakettisi peruutuksen seurauksena alla olevan kappaleen 13 mukaisesti, lukuun ottamatta tilannetta, jossa meitä on estetty tarjoamasta Pakettia Väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi, ja ilmoitamme sinulle peruutuksesta viipymättä ennen Pakettisi alkua.

11. Palvelumaksumme

Tietyissä olosuhteissa sovellamme palvelumaksuja, jotka näytetään varausvahvistuksessasi seuraavasti:

PALVELU

MAKSU

Peruutus tai muutos

Lausekkeiden 8 ja 9 mukaisesti

Kuukausittaisen maksusuunnitelman hallintomaksu

€2,95  / maksu

Alhaisen varausmaksun maksusuunnitelman hallintomaksu

€4,95  / maksu

Perusvarausmaksun maksusuunnitelman hallintomaksu

€4,95  / maksu

Palvelumaksu***

Muuttuva


*Huomaa, että peruutus- ja muutosmaksuista ei makseta rahoja takaisin.

12. Meidän vastuumme varauksestasi

Muut kuin Pakettimatkavaraukset

Sopimuksesi Matkustuspalvelusta on Palveluntarjoajan kanssa, joka on toimeksiantaja tai toimeksiantajan edustaja, ja heidän varausehtojaan sovelletaan, sellaisten maksuehtojen nojalla, jotka olemme neuvotelleet. Edustajana emme hyväksy vastuuta Matkustuspalveluiden varsinaisesta tarjoamisesta. Vastuumme rajoittuvat varauspalveluun, jota tarjoamme sinulle. Emme hyväksy vastuuta tiedoista Matkustuspalveluista, joita siirrämme sinulle vilpittömästi, jos virheet noissa tiedoissa eivät ole kohtuullisesti hallittavissamme (esim. koska ne johtuvat yksinomaan Palveluntarjoajan virheestä).

Emme ole vastuussa mistään menetyksestä tai vahingosta, joka ei ole ennakoitavissa. Menetys tai vahinko on ennakoitavissa, jos on joko ilmeistä, että se tapahtuu tai jos sopimuksen solmimishetkellä sekä me että sinä tiesimme, että se voi tapahtua, jos esimerkiksi keskustelit siitä kanssamme myyntiprosessin aikana. Tarjoamme palveluitamme vain kotimaiseen, ei-kaupalliseen ja yksityiseen käyttöön. Emme näin ollen hyväksy vastuuta mistään liiketoiminnan tappioista (esim. voiton menetystä, liiketoiminnan menetystä, liiketoiminnan keskeytymistä tai liiketoimintatilaisuuden menetystä).

Emme myöskään hyväksy vastuuta majoitukseesi, siirtymiisi tai lentoosi liittyvien kolmansien osapuolten käytöksestä tai toiminnasta, tai mahdollisuuksista/palveluista, jotka on peruttu heidän toimiensa vuoksi.

Mikäli meidän havaitaan olevan vastuussa sinulle millä tahansa perusteella, enimmäisvastuumme sinulle rajoittuu Matkustuspalveluiden kolminkertaisiin kustannuksiin (tai sopivaan osuuteen tästä, mikäli vaikutus ei ulotu kaikkiin varauksen henkilöihin).

Emme poissulje tai rajoita vastuuta kuolemasta tai henkilövahingosta, joka aiheutuu laiminlyönnistämme tai työntekijämme, edustajamme tai alihankkijamme laiminlyönnistä heidän toimiessaan työsuhteensa tai sopimuksena aikana, vastuuta petoksesta tai tahallisesta harhaanjohtamisesta tai mistään muusta vastuuvelvollisuudesta, jota ei voida poissulkea tai jota laki ei rajoita.

Pakettimatkavaraukset

Olemme sinulle vastuussa Pakettimatkavaraukseesi sisältyvien Matkustuspalveluiden suorittamisesta Valmismatkamääräysten nojalla, riippumatta siitä, suorittavatko tällaiset Matkustuspalvelut Palveluntarjoajat tai päätoimittajat.

Sinun on kuitenkin kerrottava meille heti Matkustuspalvelun suorituksen laiminlyönnistä tai virheellisestä suorituksesta (”Laiminlyönti”).  Tämä antaa meille mahdollisuuden ratkaista Laiminlyönnin ollessasi lomalla. Jos kieltäydymme tekemästä niin, tai Laiminlyönti on korjattava heti, niin sinä voit korjata Laiminlyönnin itse ja pyytää meiltä korvausta kohtuullisista kuluista.  Näitä oikeuksia ei kuitenkaan synny, mikäli Laiminlyönnin korjaaminen on mahdotonta tai siihen kuuluu kohtuuttomia kustannuksia.  Tässä tapauksessa ainoa oikeutesi on hakea hinnanalennusta tai korvausta kappaleen 13 mukaisesti.

Mikäli merkittävää osaa Pakettiisi sisältyvistä Matkustuspalveluista ei voida tarjota varauksessa sovitulla tavalla, tarjoamme ilman lisämaksua sinulle sopivia vaihtoehtoisia järjestelyitä Pakettisi jatkamisesta.  Vaihtoehtoiset järjestelyt ovat, aina kun mahdollista, vastaavia tai korkeampilaatuisia kuin varauksessasi määritellyt järjestelyt.  Kun ne ovat heikompilaatuisia, sinulla on oikeus hinnanalennukseen alla olevassa kappaleessa 13 määritellyllä tavalla.  Voit kieltäytyä tarjoamistamme vaihtoehtoisista järjestelyistä vain, jos ne eivät ole verrattavissa siihen, mitä varauksessa on sovittu, tai jos hinnanalennus ei ole tarpeeksi suuri.  Jos kieltäydyt vaihtoehtoisista järjestelyistä, tai jos emme pysty tarjoamaan niitä, niin sinulla voi olla, sopivuuden mukaan, oikeus hinnanalennukseen ja/tai korvaukseen kappaleen 13 mukaisesti.

Mikäli Laiminlyönti merkittävästi vaikuttaa Pakettisi suorittamiseen, ja olemme epäonnistuneet korjaamaan sen kohtuullisessa ajassa, voit päättää jatkaa Pakettiasi tai voit irtisanoa varauksesi maksamatta irtisanomismaksua. Jos päätät irtisanoa, niin mikäli Pakettiisi sisältyi kuljetus matkakohteeseesi, kotiutamme sinut vastaavalla kuljetuksella viipymättä takaisin lähtöpaikkaasi ilman lisämaksua sinulle.  Sinulla voi olla, sopivuuden mukaan, oikeus hinnanalennukseen ja/tai korvaukseen kappaleen 13 mukaisesti.

Mikäli emme pysty varmistamaan paluutasi lähtöpaikkaasi Paketissasi sovitulla tavalla Väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi, hoidamme kustannukset välttämättömästä majoituksesta, mikäli mahdollista vastaavassa luokassa, enintään kolmen yön ajan matkustajaa kohden.  Tätä rajoitusta ei sovelleta liikuntarajoitteisiin matkustajiin ja heitä saattaviin henkilöihin, raskaana oleviin naisiin ja yksin matkustaviin alaikäisiin, eikä henkilöihin, jotka tarvitsevat tiettyä lääkinnällistä apua, edellyttäen, että meille on ilmoitettu heidän erityistarpeistaan vähintään 48 tuntia ennen Paketin alkua.

Mikäli yllä viitattua pidempi majoitusjakso tarjotaan Unionin matkustajien oikeuksien lainsäädännössä (kuten on kuvattu Valmismatkamääräyksissä) koskien paluukuljetuksen tapaasi, tai tällainen lainsäädäntö ei salli kuljetuksen tarjoajan rajoittaa velvollisuuksiaan, kuten on kuvattu yllä Väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden tapauksessa, niin silloin tällaisessa lainsäädännössä asetettuja rajoja sovelletaan.

Viimeisenä, tarjoamme sinulle sopivaa apua viipymättä, mikäli olet vaikeuksissa lomallasi, erityisesti tarjoamalla asianmukaista tietoa terveyspalveluista, paikallisista viranomaisista ja konsulaattiavusta; ja auttamalla sinua etäkommunikoinnissa, ja auttamalla sinua löytämään vaihtoehtoisia matkajärjestelyitä.  Tyypillisesti emme veloita tästä avusta, vaikka pidätämme oikeuden veloittaa kohtuullisen maksun tällaisesta avusta, mikäli sinä olet aiheuttanut vaikeudet tahallisesti tai ne aiheutuvat laiminlyönnistäsi.

13. Valmismatkavaraukset: Hinnanalennus ja vahingonkorvaukset

Sinulla on oikeus sopivaan hinnanalennukseen millä tahansa ajanjaksolla, jolloin Laiminlyönti esiintyy (kuten on kuvattu kappaleessa 12 yllä), ellei Laiminlyöntiä lueta sinun syyksesi.

Sinulla on oikeus saada meiltä asianmukainen korvaus vahingoista, joita sinulle syntyi Laiminlyönnin seurauksena, lukuun ottamatta, kun Laiminlyönti:

  • luetaan sinun syyksesi;
  • luetaan kolmannen osapuolen syyksi, joka ei ole yhteydessä Pakettiin sisältyvien Matkustuspalveluiden tarjoamiseen, ja on ennakoimaton ja väistämätön; tai
  • johtuu Väistämättömistä ja poikkeuksellisista olosuhteista.

Emme ole vastuussa maksamaan sinulle korvausta yhteydessä Pakettiisi, kun on kansainvälisiä sopimuksia, jotka rajoittavat laajuutta tai ehtoja, joiden nojalla yhden Palveluntarjoajista olisi maksettava korvaus.  Näitä samoja rajoituksia sovelletaan meihin ja täsmälleen samalla tavalla, kuin jos tällaiset rajoitukset koskisivat meitä suoraan.  Kansainvälisiin sopimuksiin sisältyvät (mutta ne eivät rajoitu) Montrealin yleissopimus koskien lentomatkustusta (ja kaikki siihen liittyvät aiemmat sopimukset), Ateenan yleissopimus koskien merimatkustusta, Bernin yleissopimus koskien junamatkustusta (kansainvälisiä rautatiekuljetuksia koskeva yleissopimus (COTIF), 9. toukokuuta 1980), Geneven yleissopimus koskien tiematkustusta ja Pariisin sopimus koskien majoituksen tarjoamista.  Voimme käyttää täysin hyödyksemme mahdollisen korvauksen rajoituksen, joka sisältyy näihin sopimuksiin ja mahdollisiin muihin kansainvälisiin sopimuksiin, jotka hallitsevat matkustusjärjestelyistä, joista Paketti koostuu. Pyydä meiltä kopioita kansainvälisistä sopimuksista, jos haluat nähdä ne.

Vastuutamme rajoitetaan myös koskien niiden Palveluntarjoajien sopimusehtoja, jotka tarjoavat Pakettilomasi kuljetuselementin ja täsmälleen samalla tavalla kuin jos tällaisia rajoituksia sovellettaisiin suoraan meihin.

Vastuumme sinulle yhteydessä Pakettiisi rajoitetaan enintään kolminkertaiseen Pakettisi hintaan, lukuun ottamatta tapauksia, joihin sisältyy kuolema, henkilövahinko tai sairaus, kun me tai Palveluntarjoajat ovat aiheuttaneet tällaisen vahingon tahallisesti tai laiminlyönnillä.

Jos joku muu osapuoli myöntää sinulle korvauksen liittyen samaan Laiminlyöntiin, josta vaadit korvausta tai hinnanalennusta meiltä, niin voimme vähentää korvauksen tai hinnanalennuksen, jonka saat toiselta osapuolelta siitä, mikä on meidän maksettavana.

Lukuun ottamatta yllä asetettua, emme hyväksy vastuuta vaateista, menetyksistä, kuluista, vahingoista tai vastuuvelvollisuudesta Paketillesi, lukuun ottamatta tapauksia, joihin kuuluu kuolema, henkilövahinko tai sairaus, kun olemme aiheuttaneet tällaisen vahingon laiminlyönnillämme.

14. Väistämättömät ja poikkeukselliset olosuhteet

Kun viittaamme näissä ehdoissa ja edellytyksissä väistämättömiin ja poikkeuksellisiin olosuhteisiin, se tarkoittaa tilannetta, joka on sen osapuolen hallinnan ulkopuolella, joka vetoaa tällaiseen tilanteeseen, ja jonka seurauksia ei voitu välttää, vaikka kaikkiin kohtuullisiin toimenpiteisiin on ryhdytty. 

Tähän voi sisältyä esimerkiksi sota, muut vakavat turvallisuusongelmat, kuten terrorismi, merkittävät riskit ihmisterveydelle, kuten vakavan sairauden puhkeaminen matkakohteessa, tai luonnonkatastrofit, kuten tulvat, maanjäristykset tai sääolosuhteet, jotka tekevät turvallisen matkustuksen kohteeseen mahdottomaksi varauksessa sovitulla tavalla.

Lukuun ottamatta näissä Ehdoissa ja edellytyksissä asetettua, me ja Palveluntarjoaja emme ole vastuussa tai vastuuvelvollisia sinulle mistään suorituksen laiminlyönnistä tai viiveestä suorittamisessa, mistään suorittamattomasta velvollisuudesta, jonka aiheutti Väistämättömät ja poikkeukselliset olosuhteet.

15. Valitukset

Jos olet vaikeuksissa tai haluat tehdä valituksen lomasi aikana, tästä on ilmoitettava meille ja Palveluntarjoajalle tai heidän paikalliselle edustajalleen viipymättä. Sinun on, varauksesi ankarana ehtona, saatava kirjallinen tallenne valituksestasi Palveluntarjoajalta tai heidän edustajaltaan hetkellä, jolloin ongelma tuli esiin. Jos et pysty puhumaan Palveluntarjoajalle tai heidän edustajalleen loman aikana, sinun on otettava yhteyttä Lomakohteen asiakaspalvelutiimiin numerossa 00 44 (0) 203 870 6830 (Maanantaista sunnuntaihin klo 9.00–17.00. Näiden aikojen ulkopuolella tarjoamme vain ”hätäpuhelinpalvelun”). Voit myös lähettää meille sähköpostia osoitteeseen inresort@loveholidays.com.

Jos et pysty noudattamaan tätä kohtuullista menettelyä, meidän tai Palveluntarjoajan on vaikeampi tutkia tai korjata valitustasi. Mahdollista korvausta, johon sinulla voi olla oikeus, voidaan alentaa tai se voidaan poistaa tämän seurauksena.

Huomaa, että meillä ei tällä hetkellä ole omia edustajia emmekä ole valtuuttaneet ketään muuta olemaan edustajiamme matkakohteessa. Tämän vuoksi on välttämätöntä, että jos et pysty puhumaan Palveluntarjoajalle tai heidän edustajalleen sillä hetkellä, otat yhteyttä yllä esitettyyn Matkakohteen asiakaspalvelutiimiin.

Jos haluat tehdä valituksen palatessasi kotiin, lähetä meille yksityiskohtainen valitus, joka sisältää kirjallisen raportin Palveluntarjoajalta tai heidän edustajaltaan sekä mahdolliset vaatimustasi tukevat lisätiedot osoitteeseen AfterYourHoliday@loveholidays.com. Lähetä valituksesi 28 päivän sisällä paluustasi, koska mitä pikemmin saamme sen, sitä helpompi meidän ja Palveluntarjoajan on tutkia sitä sen mukaisesti.

Valitukset, jotka saamme enemmän kuin 28 päivää paluusi jälkeen, voivat tarkoittaa, että me ja/tai Palveluntarjoaja emme pysty tarjoamaan yksityiskohtaista vastausta, emmekä tarjoamaan korvausta, tai se voi johtaa valituksesi hylkäykseen kokonaisuudessaan.

Som din agent vil vi klare klageprocessen på dine vegne med det formål at sende dig et komplet svar fra Tjenesteudbyderen inden for 28 dage. Hvis sagen ikke kan løses, og det involverer vores reservationsservice, kan du også indsende klagen til:

European Consumer Centre Danmark

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark

E-mailadresse: ECCNET-DK@ec.europa.eu

eller

Europa-Kommissionen Online Dispute (OTB) Løsningsplatform på http://ec.europa.eu/odr .

Hallitsemme valitusprosessia puolestasi pyrkimyksenämme tarjota sinulle täysi vastaus 28 päivän sisällä. Jos asiaa ei voida ratkaista, ja varauspalvelumme tai toinen ABTA:n jäsen on siinä mukana, niin sitten se on vietävä ABTA:n hyväksymään Sovittelujärjestelmään ensiksi. Katso kappale 16 alta.

16. ABTA

Olemme ABTA:n jäsen jäsennumerolla P6847.

Olemme velvollisia ylläpitämään korkeaa palvelutasoa sinulle ABTA:n eettisten toimintaohjeiden mukaisesti. Voimme tarjota sinulle Vaihtoehtoisen riita-asioiden ratkaisupalvelun sellaisten riita-asioiden ratkaisuun, jotka aiheutuvat varauksestasi tai ovat yhteydessä varaukseesi. Se tunnetaan nimellä ”Sovittelujärjestelmä”. Saat lisätietoja Toimintaohjeista ja Sovittelujärjestelmästä osoitteesta https://abta.com/about-us/code-of-conduct ja https://abta.com/holiday-help-and-complaints/abtas-adr-scheme.

ABTA on hyväksynyt Sovittelujärjestelmän, ja Hunt ADR hallitsee sitä riippumattomasti. Se tarjoaa yksinkertaisen ja edullisen sovittelumenetelmän pelkästään asiakirjoilla alhaisemmilla kustannuksilla, kuin jos asia vietäisiin tuomioistuimiin tai käsiteltäisiin asianajajien välityksellä. Saat täydelliset tiedot pyynnöstä tai ne voidaan saada ABTA:n verkkosivustolta.

Sovittelujärjestelmää ei sovelleta vaatimuksiin, joiden summa on suurempi kuin 5 000 £ / henkilö. Varauskohtaista 25 000 £ rajaa sovelletaan myös. Järjestelmä pystyy kuitenkin käsittelemään korvausvaatimukset, joihin sisältyy vähäisen vamman tai sairauden elementti 1 500 £ rajaan saakka summasta, jonka Sovittelija voi myöntää yhdelle henkilölle koskien tätä elementtiä.

Chartered Institute of Arbitratorsin on vastaanotettava Sovitteluhakemus ja Vaatimusilmoitus kahdeksantoista (18) kuukauden sisällä lomaltapaluupäivästä tai suunnitellusta paluupäivästä.  Tämän aikarajan ulkopuolella Sovittelu voi olla edelleen käytettävissä, jos suostumme siihen, mutta ABTA:n toimintaohjeet eivät tällaista suostumusta edellytä.

Henkilövahinko- ja sairausvaatimuksissa sinun on käytettävä ABTA:n / Chartered Institute of Arbitratorsin välimiesmenettelyä ennen oikeustoimiin ryhtymistä. Tarkoituksena on auttaa sinua ratkaisemaan riita-asia nopealla ja kustannustehokkaalla tavalla. Saat lisätietoja pyynnöstä tai verkkosivulta www.abta.com/holiday-help-and-complaints/abtas-adr-scheme.
 

17. Matkustustiedot: viisumi-, passi- ja terveysvaatimukset

Vi anbefaler, at du altid kigger på ”Rejsevejledninger” på udenrigsministeriets hjemmeside inden du rejser til udlandet: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger  at kontrollere generelle visum-, pas-, sundheds- og sikkerhedsoplysninger.

Vahvistat, että kaikki seurueesi jäsenet ovat Suomalainen kansalaisia ja heidän passinsa on voimassa vähintään 6 kuukautta ostamasi Matkustuspalvelun keston jälkeen. Yleisiä tietoja viisumista, passista ja terveysvaatimuksista (kun niitä annetaan ja sovelletaan) annetaan yksinomaan tällä perusteella. Vaatimukset voivat muuttua, ja tämän vuoksi suosittelemme sinua voimakkaasti tarkistamaan ajantasaisen tilanteen Matkustuspalvelusi (-palveluidesi) Palveluntarjoajalta (-tarjoajilta), Passivirastosta, asianmukaisesta suurlähetystöstä tai konsulaatista tai lääkäriltäsi soveltuvuuden mukaan ennen varausta ja hyvissä ajoin ennen lähtöä.

Jotkin Palveluntarjoajistamme tarjoavat alhaisia hintoja sillä perusteella, että asiakkaat ovat Suomi asukkaita, ja sen maan kansalaiset, jossa oleskelu tapahtuu, eivät ehkä ole oikeutettuja oleskeluun tuolla erityisellä hinnalla. Useimmissa olosuhteissa tämä ei koske EU-jäsenvaltioiden kansalaisia, jotka oleskelevat muissa EU-jäsenvaltioissa. Ongelmia voi kuitenkin esiintyä tilanteissa, joissa asiakkaat ovat varanneet oleskelun maassa, jossa heidän passinsa on myönnetty. Esimerkin Turkin kansalaiset Turkissa tai Egyptin kansalaiset Egyptissä.

Jos uskot, että tämä voi vaikuttaa varaukseesi, sinun on soitettava Uusien varausten tiimillemme vahvistaaksesi, että Palveluntarjoaja hyväksyy varauksesi, koska asian ratkaisu ollessasi ulkomailla on vaikeaa, ja voi johtaa lisämaksujen perimiseen sinulta tai Palveluntarjoajan tekemään varauksesi peruutukseen. Aika ajoin Palveluntarjoajat voivat pyytää meitä ottamaan yhteyttä sinuun ennen lähtöpäivää pyytääkseen matkustavien asiakkaiden asuinpaikkatodisteet. Sinun on otettava yhteyttä Asiakaspalveluumme tässä tilanteessa ilmoitetun ajan sisällä ja antaa nämä tiedot, jotta voimme vahvistaa, että hinnat ovat voimassa kaikille matkustaville asiakkaille. Meitä ei voi pitää vastuussa mistään lisäkustannuksista, joita voi aiheutua näistä asioista.

18. Verot/Paikalliset maksut ja lomakohde-/tai palvelumaksut.

Tietyt maat/kaupungit määräävät lisäveroja ja -kuluja, kuten matkailu- tai kaupunkiveron tai pakolliset matkakohde-/palvelumaksut. Nämä lisämaksut maksetaan suoraan majoituspaikkaasi, ja niitä käytetään paikallisten tilojen ja palveluiden kunnossapitoon. Me tai Palveluntarjoajat emme aina pysty perimään näitä maksuja etukäteen. Olet täysin vastuussa näiden verojen ja kulujen maksamisesta paikallisesti ennen uloskirjautumista majoituksesta, ja ne voivat muuttua ulkomaisen hallituksen ilmoituksen nojalla. Ellei muuta ilmoiteta, ne eivät sisälly varaukseesi. Meillä ei ole vastuuvelvollisuutta sinulle näistä veroista tai kuluista.

19. Majoitusluokitukset ja standardit.

Tähtiluokituksia käytetään usein symboloimaan kunkin majoitustyypin kokonaislaatua ja standardien tasoa. Ne tyypillisesti perustuvat kriteereihin, joihin sisältyvät vakiomukavuuksien valikoima, sisustuksen laatu, ruokailupaikkojen laatu ja valikoima ja palvelun kokonaistaso. Yhtenäistä ja yhdenmukaista tähtiluokitusten menetelmää ei kuitenkaan ole, ja ne voivat vaihdella merkittävästi maittain, ja usein maiden sisällä. Kaikissa maissa ei myöskään ole virallisia luokitusjärjestelmiä. Tämän vuoksi näytetty luokitus on vain mielipide, ja sitä pitää käyttää vain viitteenä. Jos Palveluntarjoajasi tarjoaa ”virallisen” matkailutoimiston luokituksen, pyrimme ottamaan sen mukaan majoituksen kuvaukseen. Emme voi taata näiden annettujen luokitusten tarkkuutta. Kaikki luokittelut tarjotaan asiaankuuluvan Palvelutarjoajan kautta, eivätkä ne ole henkilökohtaisia luokituksiamme.

20. Huoneiden jako

Kun olet rekisteröitynyt/kirjautunut sisään majoitukseesi, sinulle osoitetaan huone. On sinun vastuullasi tarkastaa sisään- ja uloskirjautumisajat suoraan Palveluntarjoajalta. Huomaa, että vaikka huoneet on lueteltu yhdessä samassa varaussuunnitelmassa, se ei takaa, että ne ovat vierekkäin tai muutoin lähekkäin.

Liikuntarajoitteiset matkustajat: Suurin osa tarjotuista Matkustuspalveluista soveltuu kaikille henkilöille. Sinun vastuullasi on kuitenkin kertoa meille ennen varauksen tekoa mahdollisista terveydentiloista/vammoista, joilla voi olla vaikutus lomaasi. Kun on mahdollista, tiedustelemme Palveluntarjoajalta Matkailupalvelun sopivuudesta sinulle. Emme kuitenkaan pysty antamaan takuita. Suosittelemme, että tiedustelet asiaa itse itsenäisesti ennen varauksen tekoa varmistaaksesi, että valitsemasi Matkustuspalvelu sopii erityistarpeisiisi.

21. Rakennustyöt

Aika ajoin huolto-, saneeraus- tai kunnostustyöt ja niihin liittyvä melu ovat välttämättömiä hotellissa/majoituksessa. Jos meille ilmoitetaan tällaisista töistä, tiedotamme niistä sinulle ennen varauksesi tekoa tai kohtuullisen ajan sisällä siitä, kun meille on ilmoitettu.

Huomaa, että kunnalliset työt (esimerkiksi tietyöt) ja muut kolmannen osapuolen rakennustyöt majoituksesi lähettyvillä, eivät ole majoituksen tai Palveluntarjoajan vastuulla.

22. Maksukyvyttömyyssuoja

Tarjoamme täyden taloudellisen suojan Paketeillemme, joihin sisältyy lentoja, ja ATOL-suojatun lennon vain myynneille, jotka tehdään Air Travel Organiser -järjestelmän kautta meille myönnetyllä lisenssinumerolla 10989, jonka on myöntänyt Siviili-ilmailuviranomainen, Gatwick Airport South, West Sussex, RH6 0YR, UK, puhelin +44 (0)333 103 6350, sähköposti claims@caa.co.uk .

Kun ostat ATOL-suojatun lennon tai lennon sisältävän Paketin meiltä, saat ATOL-sertifikaatin. Tässä kerrotaan, mikä on suojattu taloudellisesti, mistä voit saada tietoja siitä, mitä tämä tarkoittaa sinulle, ja keneen voit ottaa yhteyttä, kun sinun on tehtävä vaatimus.

Me, tai ATOL-sertifikaatissasi määritetyt toimittajat, tarjoamme sinulle palveluita, jotka on lueteltu ATOL-sertifikaatissa (tai sopivassa vaihtoehdossa). Joissain tapauksissa, kun emme me eikä toimittaja pysty tekemään niin maksukyvyttömyyden vuoksi, vaihtoehtoinen ATOL-lisenssinhaltija voi tarjota sinulle palveluita, jotka olet ostanut tai sopivan vaihtoehdon (ilman sinulle koituvia lisäkustannuksia). Jos hyväksyt, että noissa olosuhteissa vaihtoehtoinen ATOL-lisenssinhaltija suorittaa nuo velvollisuudet ja suostut maksamaan mahdolliset maksamattomat summat sopimuksesi mukaisesti tuolle vaihtoehtoiselle ATOL-lisenssinhaltijalle. Hyväksyt kuitenkin sen, että joissain tapauksissa ei ole mahdollista osoittaa vaihtoehtoista ATOL-lisenssinhaltijaa, jolloin sinulla on oikeus tehdä vaatimus ATOL-järjestelmän mukaisesti (tai luottokortin myöntäjän kautta, jos sovellettavissa).

Jos me tai ATOL-sertifikaatissasi määritetyt toimittajat emme pysty tarjoamaan lueteltuja palveluita (tai sopivaa vaihtoehtoa, vaihtoehtoisen ATOL-lisenssinhaltijan kautta tai muutoin) maksukyvyttömyyden vuoksi, Ilmamatkailusäätiön toimitsijat voivat tehdä maksun (tai myöntää edun) sinulle ATOL-järjestelmän mukaisesti. Suostut siihen, että vastineeksi tällaisesta maksusta tai edusta siirrät ehdottomasti noille toimitsijoille kaikki vaatimukset, joita sinulla voi olla tai jotka voivat syntyä tai liittyä palveluiden tarjoamatta jättämiseen, mukaan lukien mahdolliset vaatimukset meitä, matkatoimistoa (tai luottokorttisi myöntäjää, kun sovellettavissa), vastaan. Suostut myös siihen, että tällaiset mahdolliset vaatimukset voidaan siirtää toiselle taholle, mikäli tuo toinen taho on maksanut summat, joita olet vaatinut ATOL-järjestelmän nojalla.

Kun ostat Paketin, joka ei sisällä lentoa, suojaus tarjotaan sinulle Affirma Insurance -yhtiön vakuutuksella. Affirma Insurance on MGA Cover Services Limited -yhtiön liikenimi. Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, jossa sinun on tehtävä vaatimus, lähetä sähköpostia osoitteeseen claims@affirmainsurance.com tai soita numeroon 020 3540 4422.

Scheduled Airline Failure Insurance -vakuutus

Meillä on Scheduled Airline Failure Insurance -vakuutus, joka tarjoaa yrityksellemme taloudellisen suojan siinä harvinaisessa tapauksessa, että lentoyhtiö/ lennonyhdistäjä on maksukyvytön, mikä puolestaan suojaa sinua taloudellisesti antaen sinulle täydellisen mielenrauhan.

23. Laki ja tuomiovalta

Disse agenturs vilkår og betingelser og forholdet mellem os er underlagt engelsk lov, selvom dette valg ikke berøver dig de beskyttelser, der ydes til dig ved bestemmelser, der ikke kan fraviges ved aftale i henhold til dansk lovgivning.  Domstole har eksklusiv jurisdiktion over enhver tvist eller sag, der følger af disse agentures vilkår og betingelser, selv om du også kan anlægge sag mod os i domstolene i England og Wales.

24. Palveluntarjoajan ehdot ja edellytykset

 

Näitä ehtoja ja edellytyksiä sovelletaan 24. tammikuuta 2019 alkaen.
Rekisteröidyn toimipaikan osoite: 5th Floor, 3 Shortlands, Hammersmith, London, W6 8DA, United Kingdom

FM/FupSELL_15.01.19

PTD_FM_v3_01062018